24. února 2017

pátek, února 24, 2017
9 komentářů štítky

Už nějaký ten pátek jsem měla v záložkách uložený knižní tag na téma Hry o trůny, který jsem našla u Báry Alexové. A protože už je to skoro týden, kdy se tu objevil poslední článek (odpusťte, ale škola je teď opravdu masakr a já nestíhám), rozhodla jsem se, že ho konečně vyplním. Tak tady je... :)

WE DO NOT SOW - MY NESEJEME - ROD GREYJOYŮ
Kniha, do které byste určitě neinvestovali:
V životě bych neinvestovala do Padesáti odstínů šedi. Nikdy jsem nepochopila, jak se z této knihy mohl stát takový obrovský hit. Knihu jsem si před nějakou dobou našla na internetu a řekla si, že si zkusím přečíst několik prvních kapitol, abych zjistila, co na tom všichní vidí tak úžasného, a pak si ji kdyžtak koupím, ale moc daleko jsem se nedostala. Nelíbilo se mi to ani trochu, takže tohle je rozhodně kniha, jakou si v životě nekoupím.

FIRE AND BLOOD - OHEŇ A KREV - ROD TARGARYENŮ
Kniha, která ve vás vyvolává silné emoce:
Připadá mi, že tuhle knihu opakuju snad v každém tagu, ale nemůžu si pomoct. Je to Dám ti slunce od Jandy Nelson. Tento příběh byl pro mě jednou velkou emocionální smrš. V jednu chvíli jsou totiž hlavní postavy na opravdu temném místě, kdy ztratili důvod žít a zuby nehty se perou, aby se z této nebezpečné a ošklivé cesty dostali zpět. Pak nastane zvrat a ono se jim to skutečně povede. Pak už je ta kniha nesmírně pozitivní a krásná. Dám ti slunce mě rozplakalo oběma možnými způsoby – smutkem i štěstím. Jestli to ještě někdo nečetl, koukejte to napravit! Nebudete litovat!

WINTER IS COMING - ZIMA SE BLÍŽÍ - ROD STARKŮ
Vaše oblíbená zimní četba:
Otázka na podobné téma se opakuje ve spoustě tagů a já i tentokrát odpovím stejně. Žádná taková kniha neexistuje. Nemám ve své knihovně ani jeden kousek, ke kterému bych se vracela z důvodu ročního období. Ani si na základě ročního období knihy ke čtení nevybírám. Klidně si v horkém létě přečtu příběh, ve kterém se slaví Vánoce, a naopak…

FAMILY, DUTY, HONOR - RODINA, POVINNOST, ČEST - ROD TULLYŮ
Kniha o silných rodinných vazbách:
Upřímně mě žádná kniha, která by v této kategorii nějak dominovala, nenapadá. Nečtu žádné rozsáhlé rodinné ságy nebo kroniky, které by se sem určitě hodily, a ve všech knihách, co jsem četla, jsou ty rodinné vazby tak nějak stejné. Ale napíšu třeba Císařovy čepele od Briana Staveleyho. To je kniha o třech sourozencích, kteří se už několik let neviděli, protože byli všichni tři jako děti vzati do učení v úplně jiných prostředích. Ale jakmile je jejich otec a císař v jedné osobě zavražděn, jsou připravení udělat naprosto cokoliv, aby ochránili jeden druhého, i když jsou od sebe na míle daleko a nemají tušení, jací jeho/její sourozenci teď v dospělosti jsou.

GROWING STRONG - ROSTEME DO SÍLY - ROD TYRELLŮ
Kniha, od které jste nic neočekávali, ale překvapila vás:
Vampýrská akademie. Ještě teď si pamatuju, jak mi před lety všechny kamarádky tuhle sérii cpaly před nos s tím, že je to naprosto dokonalý a já si to prostě musím přečíst. Protože to ale bylo zrovna období, kdy bylo obrovským hitem Stmívání, které mi právě kvůli té masové hysterii lezlo pěkně krkem, neměla jsem na upíry náladu a Vampýrskou akademii odsuzovala jako kravinu, aniž bych ji zkusila. Jak pitomá jsem tehdy byla! Když jsem potom na první díl narazila v městské knihovně, nakonec jsem si řekla, že to tedy vyzkouším a uvidím. Během měsíce jsem přečetla všech šest dílů a dneska je mám i všechny koupené doma. Loni jsem si dávala po letech re-reading a jsem si poměrně dost jistá, že to nebylo naposledy. K této sérii se kdykoliv moc ráda vrátím.

OURS IS THE FURY - NAŠE JE ZUŘIVOST - ROD BARATHEONŮ
Kniha, která vás naštvala:
Tak těch je opravdu obrovské množství. Je tu skupinka knih, které mě naštvaly, protože jsem od nich měla velká očekávání, ale nakonec jsem z nich byla tak akorát zklamaná. Pak je tu skupina knih, které se mi celou dobu líbily, ale nakonec to autor podělal koncem, který byl tak pitomý, že mi zkazil dojem z celého čtení, a tak dále. Úplně první mě ale napadl Tulák od Petera Newmana, který patří právě do té první skupiny. Myslela jsem si, že to bude bomba, ale nakonec jsem ho nedokázala ani dočíst, jak moc to bylo děsný.

UNBOWED, UNBENT, UNBROKEN - NESKLONĚNI, NEOHNUTI, NEZLOMENI - ROD MARTELLŮ
Kniha, které jste neochvějně oddaní:
Neochvějně oddaná jsem celé sérii Skleněný trůn od Sarah. J. Maas. Naprosto ji miluju a  s každým dílem se do ní zamilovávám víc a víc. Řekla bych, že teď už je to snad moje nejoblíbenější série ze všech, což mě opravdu překvapuje, když si vzpomenu, že z prvního dílu jsem zase tolik unešená nebyla. Ale teď je pro mě Skleněný trůn opravdu bezkonkurenční a jsem klidně schopná se o něm s někým pohádat. :D

HEAR ME ROAR - SLYŠTE MĚ ŘVÁT - ROD LANNISTERŮ
Kniha, které se cítíte zavázaní:
Tak tady volím bez přemýšlení Eragona od Christophera Paoliniho. Tato kniha ve mně totiž před lety probudila vášeň ke čtení. Právě jí vděčím za to, že jsem začala tolik číst, takže i kdyby se mi třeba ten příběh v dnešní době už nelíbil, navždy mu budu zavázaná. Ale věřím, že bych si Eragona zamilovala, i kdybych ho poprvé četla až teď. Už se moc těším, až si dám re-reading.