15. září 2016

Název: Šťastně až navěky
Autor: Kiera Cass
Žánr: Dystopie, Young adult
Díl: Selekce #3.5
Počet stran: 368
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Kniha povídek ze světa Selekce. Než se America přihlásila do Selekce, jiná žena musela projít touto soutěží, aby se stala královnou. Aspen nikdy nevěřil, že se vymaní z chudoby, která provázela všechny příslušníky jeho kasty. Avšak poté, co se stane strážcem, dokáže, že kasty nemusí určovat lidskou budoucnost. Marlee Tamesová se přihlásila do Selekce a prince Maxona zbožňovala, ale nikdy by si nepřipustila, že se může zamilovat i do někoho jiného. Princ si nikdy nemohl vybrat, co bude dělat – o všem rozhodoval jeho otec, ale nyní nastal okamžik, kdy vše musí vzít pevně do svých rukou.


Recenze napsána pro ČBDB, kde si ji taky můžete přečíst.


Úryvek:
„Pusťte ji!“ nařídil jsem, když jsem k nim konečně došel. Čert vzal pravidla, nemohl jsem dovolit, aby jí někdo ublížil.
„Zhroutila se, Vaše Výsosti,“ vysvětloval strážný. „Chtěla projít ven.“
Věděl jsem, že se nás jen snaží chránit, ale co jsem mohl dělat? „Otevřete ty dveře,“ poručil jsem.
„Ale… Vaše Výsosti…“
Vážně jsem se na něj podíval. „Otevřete ty dveře a nechte ji jít. Okamžitě!“
„Hned, Vaše Veličenstvo.“
Strážný u dveří začal pracovat na otevírání zámku a já sledoval, jak se dívka v náručí toho druhého trochu zakymácela ve snaze postavit se. Když se ty dvoukřídlé dveře otevřely, ovanul nás teplý, sladký, angeleský vzduch. Jakmile ho ucítila na svých holých pažích, vyrazila.
Došel jsem ke dveřím a pozoroval ji, jak klopýtá po zahradě a její bosé nohy dutě dopadají na uhlazený štěrk. Ještě nikdy jsem neviděl dívku v noční košili, a třebaže tahle konkrétní mladá dáma nepůsobila v tuhle chvíli zrovna půvabně, bylo to přesto podivuhodně svůdné.
Uvědomil jsem si, že se na ni dívají i strážní, a to se mi ani trochu nelíbilo.
„Na svá místa,“ řekla jsem tiše. Odkašlali si a otočili se zpět do chodby. „Zůstaňte tady, ledaže bych vás zavolal,“ přikázal jim a odešel do zahrady.



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



4 komentáře:

  1. Jsem ráda, že se ti kniha také líbila, já byla nadšená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, povídkové soubory sice normálně zase tolik nemusím, ale tohle bylo super! :)

      Vymazat
  2. Musím ji mít v co nejdříve! :3

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)