9. září 2016

Název: Nedej se
Žánr: Fantasy, Young adult
Počet stran: 496
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Yoli

Anotace: Nedej se je příběh duchařský, milostný i detektivní. Je v něm přesně tolik líbání a povídání, kolik v knížkách Rainbow Rowellové čekáte – ale mnohem, mnohem víc nestvůr. Staletá proroctví předpověděla příchod Největšího mága, který díky své obrovské moci zachrání kouzelnický svět před ničivým zlem. Smůla je, že Simon Snow je nejhorší Vyvolený, jakého kdy kdo vyvolil. Svými kouzly většinou nadělá víc škody než užitku, a tak se radši ohání mečem a čarování nechává na své nejlepší kamarádce. Svět, který má zachránit, nad ním ohrnuje nos. A v boji s tajemným Zlořádem Pletichou se Simon za posledních sedm let taky moc nevyznamenal… Teď ho čeká poslední rok na Watfordské škole magických umění – možná taky poslední rok jeho života – a on si ho nenechá zkazit ani tím, že mu jeho příšerný, zákeřný, nafoukaný upírský spolubydlící Baz nejspíš přebral holku. Jenomže Baz udělal něco ještě záludnějšího. Beze stopy zmizel. A Simon nebude mít klid, dokud téhle záhadě nepřijde na kloub. 


Recenze napsána pro knihkupectví Fantasya, kde si ji taky můžete přečíst.


Úryvek:
„Bylo to, jako bych na tebe seslal kouzlo?“ zeptám se. 
„Ne,“ řeknou oba naráz. 
„Spíš jako elektrická rána,“ dodá Penelopa a zvedne oči k Bazovi. „Jak to přišlo tobě?“ 
Baz vytáhne hůlku. „Nevím. Soustředil jsem se na tu dračici.“ 
„Bolelo to?“ zeptá se ho. 
„Třeba to nebylo tak, jak si myslíš,“ prohlásí Baz. „Třeba mi Snow vážně jen poskytoval morální podporu.“ 
„Samozřejmě. Třeba jsi nejnadanější mág posledních pěti generací.“ 
„Třeba ano,“ odsekne a lehce jí poklepe svou slonovinou hůlkou na paži. „Brzy se uzdrav! 
„Jaké bylo tohle?“ zajímám se. 
„Lepší,“ připustí Penny neochotně a odtáhne od nás ruku. Zamračí se na Baze. „Jsem teď celá rozpálená.“ 
Baz se zazubí a zas povytáhne to svoje obočí. 
„Jako že je mi horko,“ setře ho. „Tvoje magie je jak spálenina od oleje, Basile.“



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



12 komentářů:

  1. Díky za recenzi :) Na tuhle knížku se fakt těším :) Úplně mám chuť na nějakou milou oddechovku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle je přesně ono, je to opravdu neskutečně miloučký! :)

      Vymazat
  2. Tak podle tvé recenze ji asi koupím kamarádce k narozeninám :)
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud má tyhle typy knížek ráda, tak určitě neváhej ;)

      Vymazat
  3. To vypadá hodně zajímavě, i když nevím, jestli bych neměla problém s tím vykrádáním HP. Já toto fakt nemám ráda. :D Pořád se nemůžu rozhodnout, jakou knížkou od Rainbow Rowell začít, mám doma Eleanor & Park, ale námětem mě asi víc láká Fangirl... každopádně jsem zvědavá, jak se mi její knihy budou líbit, ještě jsem snad nenarazila na nikoho, kdo by ji nechválil.

    Jinak, taky jdu letos na upol na ČJ filologii s editorstvím. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Eleanor & Park nečetla, začala jsem Fangirl, každopádně si myslím, že je to úplně jedno :D Ty dvě knihy na sebe nijak nenavazují. A pokud ti Fangirl sedne, tak se možná nakonec rozhodneš i pro Nedej se.
      A fakt? Tak ahoj, spolužačko! :D Jak se jmenuješ, abych věděla? :)

      Vymazat
    2. Napsala jsem ti na email, který tady máš uvedený. ;)

      Vymazat
  4. Nezměním názor... Kniha je perfektní, sladká a Baz ♥♥♥ Nejlepší postava knihy ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Já knihu momentálně na chvíli odložila, protože jsem se pustila do jiné, ale brzy plánuji si ji dočíst a doufám, že se ještě zlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhá polovina je rozhodně lepší než první. :)

      Vymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)