12. srpna 2016

Název: Měděná rukavice
Žánr: Fantasy, Pro děti
Díl: Magisterium #2
Počet stran: 264
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Yoli

Anotace: Callum Hunt má o školních prázdninách o čem přemýšlet. Šokující zjištění o své minulosti z úst nepřítele všech mágů není něco, co by se dalo jen tak hodit za hlavu, a kromě toho se musí vypořádat i s napjatým vztahem s otcem (který ho možná chce zabít) a svým domácím mazlíčkem Pohromou, který je shodou okolností Chaosem posedlé vlče. Po návratu do druhého ročníku Magisteria se problémy ještě kupí; spolužáci si od něj drží opatrný odstup a Callum se jim ani nediví. Vše vyvrcholí krádeží Alkahestu, magické rukavice, která – pokud padne do špatných rukou – může způsobit katastrofu… 

Recenze:
Callum Hunt zakončil loňský školní rok tím nejhorším poznáním ze všech. Dozvěděl se, že Nepřítel smrti zahynul před několika lety při Ledovém masakru, ale těsně před smrtí svou duši přemístil do Calla. Nepřítel teď proto dřímá v jeho vlastním těle a Call je k smrti vyděšený, že se v něm jednou probudí a udělá z něj padoucha. Ze strachu si ale tohle tíživé tajemství nechává pro sebe, protože se obává, že by ho lidé chtěli zabít a zbavit se tak Nepřítele jednou provždy.

Na konci letních prázdnin se ovšem dozví, že o tom jeho otec ví. Věděl to celou tu dobu, aniž by cokoliv řekl. A když Callum najde ve sklepě řetězy a plány nějakého děsivého přístroje, je si jistý, že se ho otec ještě před odjezdem do školy pokusí zabít. Vůbec proto nezaváhá, popadne svého vlka Pohromu a uteče z domu. Do Magisteria se za ním totiž táta nedostane, takže tam bude alespoň během školního roku v bezpečí.

zdroj
Všechno se ale ještě víc zkomplikuje, když mágům někdo ukradne Alkahest, magickou rukavici s obrovskou a hlavně nebezpečnou mocí. A když se hlavním podezřelým stane Alastair Hunt, Call se pro změnu rozhodne utéct ze školy. Protože ať už s ním má otec jakékoliv plány, pořád je to jeho otec, takže ho Call chce najít a přimět ho rukavici vrátit dřív, než padne do rukou nepřátel nebo mágů, kteří by Alastaira na místě zabili. 

Měděná rukavice je druhým dílem plánované pentalogie Magisterium. Železná zkouška se mi líbila hodně. Byla napsaná přesně tím čtivým stylem, že se u knihy bavíte i přesto, že už nějakou tu chvíli nepatříte do doporučené věkové kategorie. Úderný styl psaní, sympatické postavy, zábavná forma… Druhý díl v tom pokračuje, takže jsem si akorát potvrdila, že Holly Black a Cassandra Clare jsou opravdu moc dobrá spisovatelská dvojice. Ladí jim to spolu perfektně.

Samotný příběh druhého dílu mě ale bohužel nedokázal tolik vtáhnout do čtení jako děj toho prvního. Železná zkouška měla podle mě mnohem zajímavější zápletku, u Měděné rukavice jsem se místy nudila a po dočtení ji řadím spíš k průměru. Ale k tomu lepšímu průměru, co si moc ráda přečtu. Měděná rukavice byla sice plná akce, což mám normálně ráda, ale tentokrát mě to trochu rušilo. Přála jsem si klidný začátek, kdy by byl Call spolu s kamarády ve škole a učil se, protože právě to mě v jedničce tolik bavilo. Sice i tentokrát strávil první třetinu knihy v Magisteriu, ale nedočkala jsem se absolutně žádných scén z magických lekcí, což mi bylo líto.

Každopádně, i když mi tento díl přišel slabší než ten předchozí, užila jsem si ho a moc se těším na pokračování. Od Cassandry Clare můžu číst zkrátka všechno a jak už jsem psala několikrát předtím, ve dvojici s Holly Black jí to nadmíru svědčí.

Úryvek: 
Ulice města byly prázdné a takhle brzo ráno ještě zahalené do tmy, přesto se Call radši držel ve stínech, kdyby se Alastair rozhodl, že si vezme auto a pojede ho hledat. Už brzy mělo vyjít slunce.
Asi dvacet minut po tom, co utekl, mu začal zvonit mobil. Call málem vyletěl z kůže, než se mu povedlo ho utišit.
Bylo to telefonní číslo k nim domů. Alastair teď už byl bezpochyby vzhůru a dostal se ze sklepa. Call pocítil úlevu, která se rychle změnila v úzkost. Otec volal znovu. A znovu.
Call telefon vypnul a pro případ, že by ho přes něj táta mohl vystopovat, jak to umí detektivové v televizi, ho radši zahodil.
Musel se rozhodnout, jak půjde – a to rychle. V Magisteriu se mělo začít učit až za dva týdny, ale určitě tam teď někdo bude. Byl si jistý, že než se tam objeví Aaron a Tamara, mohl by ho mistr Rufus nechat přespat v jeho starém pokoji. A taky by ho mohl ochránit před otcem, kdyby bylo třeba.



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



8 komentářů:

  1. Super recenze! :)

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Nebudu to moc číst, jelikož se na tyhle knihy taky chystám :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak recenzi na první díl si přečíst můžeš, ne? :D Žádné spoilery tam nejsou, neboj ;) Každopádně jsem moc zvědavá, co na sérii řekneš ty!

      Vymazat
  3. Já ti pořád nevím, zda se do téhle knihy budu pouštět nebo ne :D Ale pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti nelíbil první díl, tak do toho asi nechoď, nic nového tam není, ale já jsem s touhle sérii opravdu spokojená :)

      Vymazat
  4. Železná zkouška mě zaujala stejně jako tebe a další díl už na mě netrpělivě čeká na poličce. :)
    Super recenze!

    http://burrowofthebookworm.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)