29. května 2015

pátek, května 29, 2015
4 komentáře štítky

Možná jste si všimli, že jsem na TAGy docela ujetá, takže jsem při přečtení tohoto ani na chvilku neváhala a rozhodla se ho taky vyplnit. Našla jsem ho na blogu Moje dumání.

zdroj
1. Máš doma určité místo na čtení?
To určitě ne. Já čtu všude, kde se mi naskytne možnost. Když není nikdo doma, vlezu si na gauč do obýváku, když je naopak všude plno a máma si zabere pro sebe televizi u mě v pokoji, jdu si sednout na židli do kuchyně, abych na knížku měla klid. Ale úplně nejčastěji čtu u sebe v pokoji, protože mám čas na čtení v podstatě jen večer, takže si vždycky zalezu pěkně do peřin a čtu.

2. Záložka nebo kousek papírku, který se právě válí poblíž?
Stoprocentně záložka. Papírek používám jen v těch nejvážnějších chvílích, kdy záložku nemůžu najít, ale jindy rozhodně ne. Ale zase na druhou stranu nejsem na záložky tolik ujetá jako ostatní knihomolové :D Nemám jich celou sbírku, mám prostě jen jednu animovanou s vlkem, která se mi ale strašně moc líbí, takže mi ani nevadí, že nepoužívám jinou :)

3. Můžeš prostě jen tak přestat číst, nebo nejprve dočteš kapitolu? 
Jen tak přestat neumím, vždycky se mu pročíst na konec kapitoly, abych měla aspoň jakés takés ukončení. Když jsou pak ale v knize kapitoly dlouhé na 50 stran, to je potom utrpení, protože prostě nejsem schopná skončit někde uprostřed stránky. A když kapitola skončí v tom nejnapínavějším momentě, je to taky dost na prd, pokud je to ve chvíli, kdy už sotva držím oči otevřené a ráno musím vstávat do školy.

4. Jíš nebo piješ během čtení? 
Nemůžu říct, že bych u knížky zrovna obědvala, protože se vždycky bojím, abych ji něčím nepokydala, ale nějakou sušenku si při čtení bez problému vezmu. A pití je pro mě úplně normální, takže když mám žízeň, tak se prostě napiju bez ohledu na to, jestli čtu nebo dělám něco jiného.

5. Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi? 
zdroj
Ne. Písničky mi nevadí, pokud jsou v angličtině, protože když se nejedná o můj jazyk, dokážu je vnímat jen jako takovou kulisu, ale kdyby měly být české, nedokázala bych se na čtení soustředit. To samé mám s televizí. Mně všechny ty hlasy zkrátka pořád lezou do hlavy, nedokážu je vytěsnit, takže pak nejsem schopná vnímat ani jedno - jak knížku, tak televizní pořad. Právě proto vždycky zdrhám z pokoje, když si chci číst a mamka se ke mně přijde koukat na televizi (tu v obýváku totiž neustále okupuje táta :D).

6. Čteš vždy pouze jednu knihu, nebo několik naráz?
Jenom jednu. Upřímně nechápu, jak můžou mít lidi rozečtených několik knih najednou. Ne, že by se mi pak ty děje pletly dohromady, to ne, jsem schopná je od sebe oddělit, ale zkrátka mi to vadí. Když už jednu knížku začnu, tak jsi snad dokončím a nepustím se do další, ne? Pak má člověk ty knihy rozečtené strašně dlouho. (Tím ale nechci urazit nikoho, kdo to dělá! Já tenhle způsob čtení nepomlouvám, jen říkám, že mně rozhodně nesedí.)

7. Preferuješ čtení doma nebo čteš kdekoliv? 
Určitě čtu radši doma ve své teplé postýlce, ale jinak jsem schopná číst téměř všude. Nějakou knížku si vždycky tahám i v batohu s sebou do školy a čtu o přestávkách nebo nudných hodinách, protože tam máme pár předmětů, které si můžu dovolit ignorovat a ve kterých nás učí takoví ignoranti, že jim jsou moje knížky na lavici úplně jedno.

8. Čteš nahlas nebo pouze ve své mysli?
Jen ve své mysli. Nahlas jsem četla pouze jako malá, kdy jsem vůbec netušila, že to jde, abych si četla jen sama pro sebe :D Teď bych si připadala jako cvok, kdybych četla nahlas.

zdroj
9. Čteš si některé pasáže dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly? 
Vím, že bych neměla, ale bohužel to dělám. Jsem šíleně zvědavá, takže i když se snažím sebevíc, nedokážu si pomoct a nakukuju na další stránky. Tu úplně poslední stranu si čtu předem téměř pravidelně, jsem zkrátka příšerná. Jediné knihy, u kterých jsem byla schopná vydržet, jsou knihy od Jefferyho Deavera, protože jeho detektivky jsou kouzelné právě tím, že nikdy sami od sebe neuhodnete, kdo je vrah. A kdybych si to zjistila předem, úplně celé bych to zkazila, takže tam se držím, i když mi to dává pořádně zabrat.

10. Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový? 
Nikdy! Nechápu, jak někdo může sám od sebe lámat hřbet! Chudák knížka! Vždycky mám chuť vzít někoho pod krkem, když vidím na stole otevřenou knihu a položenou na břiše. To by ty lidi opravdu zabilo, kdyby do ní strčili alespoň nějaký papírek a knížku normálně zavřeli?!

11. Píšeš si do svých knih? 
Bože, ne! Něco takového bych v životě neudělala. Svoje knížky opatruju jako poklad a čmárat do nich propiskou nebo něčím jiným by mě v žádném případě nenapadlo. Občas mám sice tendenci vzít si tužku a opravovat chyby po děsných korektorech, ale zatím jsem to neudělala.



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



4 komentáře:

  1. Shodneme se ve všem. Ani já nečtu několik knih najednou vždy jednu a to mi stačí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím ti nebudu prozrazovat svoje odpovědi (některé se dost liší), protože bych TAG taky ráda vyplnila... Tak snad to bude brzy ;)

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)