7. února 2015

sobota, února 07, 2015
2 komentáře štítky

Tak jsem se rozhodla, že se pustím do TAGu, který jsem si vypůjčila od Marky 48, abych o sobě něco málo napsala a vy jste dostali možnost mě trochu poznat. Nominovat nikoho nebudu, pouze toho, kdo bude chtít sám. Takže pokud má někdo chuť se do tohoto TAGu pustit, má možnost.


Bývá ti špatně při čtení v autě? 
Strašně! Mně se dělá v autě špatně od malička i při normální cestě, ale pokud si ještě na klíně otevřu knížku, je po mně. Normálně mi pomáhá kinedryl, ale při čtení mi nepomůže ani on, takže jsem snahu číst si v autě už dávno vzdala. Jediný případ, kdy mi v autě není blbě a já nejsem nadopovaná prášky, je ten, kdy sedím za volantem, ale tam bohužel nemám možnost číst, i kdybych chtěla sebevíc.


Který autor má podle tebe jedinečný styl psaní a proč?
Uch, to je hrozně těžká otázka. Mám ráda velkou spoustu spisovatelů, takže jednoho nedokážu říct. V momentální době jsem si zamilovala knihy od Jeffery Deavera, který má vynikající detektivky, které mi zvládnou navodit husí kůži a pokaždé mě překvapí svým odhalením vraha. Dále mě dostává styl psaní George Martina, který si vytvořil vlastní svět v Hře o trůny a dokázal ho tak úžasně propracovat, že mě do něj vyloženě vtáhnul. A ještě musím zmínit Kateřinu Petrusovou na poli českých autorů, která má jedinečný smysl pro humor a pobaví mě každým svým počinem.


Harry Potter nebo Stmívání? Třemi body obhaj svůj výběr…
Ani jednu sérii jsem nedočetla a dostala se do styku s pouze pár díly. I tak ale řeknu Harryho Pottera, protože:
1. Mě jako malou ovlivnil a vtáhnul do světa magie.
2. Jsem si kvůli němu hrála na Hermionu a toužila se stát čarodějem.
3. Se jedná o sérii, která tady bude snad napořád. Neumím si představit, že se po ní za pár let slehne zem. 


Nosíš s sebou nějakou tašku nebo kabelku na knihy? Jestli ano, co v ní je (kromě knih)?
Žádnou speciální tašku na knihy nemám, nosím je normálně v batohu spolu s učebnicemi do školy nebo v kabelce, když jdu třeba k doktorce a vím, že budu nějakou dobu čekat v čekárně.


Čicháš ke knihám?
Ano. A občas si kvůli tomu připadám fakt blbě, ale vůni nových čerstvých knih zbožňuju odjakživa.


Preferuješ knížky s ilustracemi nebo bez nich? 
Tak na tuhle otázku neodpovím, protože je mi to úplně jedno. Jestli má knížka obrázky nebo ne, vůbec neřeším. Já se soustředím pouze na obsah.


Která knížka se ti líbila, když jsi ji četla, ale později jsi zjistila, že to není zrovna „kvalitní psaní“? 
V tuto chvíli mě žádná nenapadá. Knihy, od kterých jsem čekala hodně, ale pak jsem zjistila, že mě vůbec nebaví, je spousta, ale kniha, která se mi líbila při čtení, ale pak jsem zjistila, že je na prd? Ne, vážně mě nic nenapadá.


Píšeš? Vidíš sebe samu v budoucnu jako spisovatelku? 
Píšu a hodně, ale svou budoucnost ve spisovatelské kariéře určitě nevidím. Ne proto, že by se mi to nelíbilo, protože bych byla nadšená, kdybych se spisovatelkou stala, ale nejsem naivní a moc dobře vím, že pokud nejsem Michal Viewegh (což opravdu nejsem), tak se psaním neuživím. A hlavně nejsem tak dobrá, abych mohla knížky vydávat. Psaní mě baví, ale rozhodně necítím, že by moje počiny byly kdovíjaká sláva.


Kdy jsi začala číst? 
To si upřímně už nepamatuju. Je to tak dlouho, že tam ani nedohlédnu :D


Byl tvůj oblíbený předmět ve škole Český jazyk a literatura?
Ehm... bohužel ne. Když bereme sloh a já mám možnost psát, tak mě to baví. Když mi profesorka zadá za úkol přečíst nějakou knihu a vypracovat její recenzi, jsem taky spokojená, ale ve většině případech bereme pouze nějaké pitomé pojmy, které se musíme naučit, a to je nuda.


Kdybys dostala knihu, kterou jsi četla a nelíbila se ti, co bys dělala? 
Rodiče mi naštěstí kupují pouze knihy, o které si sama řeknu. Nemyslím si, že by si mi troufli vybrat něco sami, ale kdyby náhodou ano a mně se ta knížka nelíbila, řekla bych jim to, vzala si účtenku a šla knížku vyměnit za nějakou jinou. Takhle to u nás chodí běžně.


Která méně známá série se podobá Harrymu Potterovi nebo Hunger games? 
Nemám tušení, já knížky moc nesrovnávám, pokud nejsou od toho samého autora a on nepíše všechno na stejné prdo.


Upíři nebo víly? 
Knihy, kde se objevily víly, jsem už nějaké četla, ale nikdy nebyly hlavními postavami. Na druhou stranu upíři, o těch jsem toho přečetla už spoustu a i přesto, že se mi vůbec nelíbí knižní série Upíří deníky a Stmívání mě kvůli celé té upíří mánii začalo pěkně štvát, řeknu upíry, protože mě odjakživa fascinovali.


Vlkodlaci nebo duchové? 
Oboje má své kouzlo, ale přednost dávám vlkodlakům.


Milostný trojúhelník nebo zakázaná láska? 
Nejsem nadšená ani z jednoho námětu, když ho v knížce potkám, ale když už bych si měla vybrat, tak by to byla zakázaná láska, protože milostné trojúhelníky jsou teď všude a už mě pěkně vytáčejí.


Romantická kniha nebo akční kniha s několika romantickými scénami? 
Rozhodně akční kniha! Akčňáky a fantasy jsou bezpochyby mé nejoblíbenější žánry, zatímco romance ani trochu nemusím (samozřejmě se najdou výjimky, které se mi líbí). Takže tady se nemusím rozmýšlet a mám jasno. Akční kniha!



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This



2 komentáře:

  1. Pěkné odpovědi. Jsem ráda, že jsi TAG vyplnila :)

    OdpovědětVymazat

Máš-li něco na srdci či na jazyku, střílej. Za každý komentář budu vděčná, beru i kritiku ;)