bez komentáře štítky
Filmová Katniss: Jennifer Lawrence
Jméno: Katniss Everdeenová
Z knih: Aréna smrti, Vražedná pomsta, Síla vzdoru
Z knižní série: Hunger games
Titul: Dívka v plamenech, Mockingjay (Reprodrozd)

Nejenom, že jsem velký fanoušek série Hunger Games jakožto příběhu takového, ale taky jsem si tam oblíbila velké množství postav. V jejich čele ale bezesporu stojí hlavní hrdinka Katniss Everdeenová, která si mě získala hned na začátku. Vzhledem k tomu, že jsem ještě předtím, než jsem si pořídila knížky, viděla film, kde Katniss hrála oscarová herečka Jennifer Lawrence, nebylo možné, abych si ji nezamilovala, protože Jennifer je vynikající herečka a vynikající Katniss. Poté, co jsem se začetla i do knížek, jsem názor na ni nezměnila, protože je to opravdu nesmírně silná postava.
Je jí teprve šestnáct let, ale i tak po otcově smrti a matčině psychickém zhroucení zastává doma všechno sama. Vychovává svou mladší sestru Prim, pro kterou by udělala cokoliv, obstarává potravu, loví zvířata a celkově se snaží udržet rodinu naživu a pokud možno s plným žaludkem. To ji přinutilo vzdát se celého svého dětství a velmi rychle dospět. Už jenom proto jsem ji obdivovala, ale ve chvíli, kdy se dostala do Arény, kde byla nucena hrát zvrácenou Hru na život a na smrt, jsem si ji zamilovala ještě víc.
Přiznávám, že ne vždycky jsem ji chtěla zrovna obejmout, protože v některých chvílích mi přišla až příliš nerozhodná a nevěděla, co chce, před každým se uzavírala do sebe a občas byla pořádně protivná a na lidi okolo hnusná, takže mi lezla pěkně na nervy. Ale vzhledem k tomu, v jakém světě žila, co všechno už měla za sebou a kolik ztratila blízkých lidí, se její opatrnost a ochranné mechanismy dají pochopit.
Veliké plus u mě má taky za svou zbraň – luk a šípy. Už od dob Pána prstenů a mé bláznivé lásky k elfovi Legolasovi jsem veliký fanoušek lukostřelců a miluju téměř každého, kdo v knihách, ve filmech nebo seriálech střílí šípy. Takže ano, jsem fanda Robina Hooda i Olivera Queena (alias Green Arrow). Z ženských střelkyň ovšem Katniss vede na plné čáře.

„Jsem víc než jen figurka v jejich Hrách. Jsem Reprodrozd.“

„Proč nepřijdeš blíž a nezjistíš, proč ještě mi říkají Dívka v plamenech?“

„Nikdy nezapomenete tvář člověka, který byl vaší poslední nadějí.“